• Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    22.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0000, Sande i Vestfold
    HOLMESTRAND
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4584897
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 28.04.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Holmestrand kommune

Avdelingsleder byggesak

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etter gjennomført kommunesammenslutning mellom Hof/Holmestrand og Sande er det behov for å styrke byggesak på det organisatoriske, innovative og administrative planet. I en nyopprettet stilling søker vi derfor etter en person med interesse og anlegg for organisasjonsutvikling, innovasjon, digitale løsninger og med evne til å få satt det ut i praksis. Nødvendig innsikt i byggesaksbehandling samt ledererfaring eller motivasjon for å prøve seg som leder vil være en viktig kvalifikasjon og egenskap.

Stillingen hører til virksomhet for plan, byggesak og landbruk med til sammen 30,4 årsverk p.t. Virksomheten har ansvar for arealplanlegging, byggesaksbehandling, delingssaker/seksjonering, matrikkel, kart og geodata, landbruk. Arbeidssted er kommunens administrasjonsbygg i Sande.

Tjenesteområdet byggesak behandler søknader om tillatelse, dispensasjoner, klager på vedtak, utfører tilsyn og følger opp ulovligheter. Avdelingen har 11 årsverk inkl. avdelingsleder.

Arbeidsoppgaver

  • Utvikle og lede byggesakstjenesten med mål om å ta i bruk tilgjengelige digitale løsninger til beste for en korrekt og effektiv saksbehandling innenfor plan- og bygningslovens tidsfrister. Stillingen er tillagt personal- og rapporteringsansvar som i dag ligger hos virksomhetsleder.
  • Ajourhold av gebyrforskrift og gebyrregulativet for byggesak.
  • KOSTRA-rapportering innenfor byggesak.
  • Skrive politiske saker på oppdrag fra virksomhetsleder.
  • Utføre enkeltstående saksbehandling ved behov.
  • Ansvar for ajourhold og utvikling av hjemmesiden mht. veiledningsplikt og innsyn i byggesaker.
  • Ansvar for ajourhold og utvikling av kommunens kvalitetssikringssystem innenfor byggesak.

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant utdanning fra universitet eller høyskole.
  • Relevant praksis fra offentlig eller privat virksomhet.
  • Dokumentert kunnskap om plan- og bygningsloven.
  • Digital kompetanse.
  • Ledererfaring vil bli tillagt vekt, men er ingen forutsetning.

Personlige egenskaper

  • Motivasjon for ledelse med vekt på handlekraft, integritet og strategi.
  • Motivasjon og interesse for digitale løsninger.
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. Må snakke flytende norsk.

Vi tilbyr

  • Tverrfaglig og godt arbeidsmiljø skapt av kompetente og engasjerte kolleger.
  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver der du vil være med på å bygge opp noe fra starten av.
  • Gode faglige utviklingsmuligheter i en stilling med tung innflytelse.
  • Lønn etter avtale.  
  • Vi trekker 2% av lønnen til KLPs pensjonsordning. Dette gir deg medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge, mulighet for gunstig boliglån og gode forsikringsordninger.

Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

 

  • Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    22.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0000, Sande i Vestfold
    HOLMESTRAND
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4584897
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 28.04.2022