Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
28.01.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1153, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4326338Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 13.01.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Avdelingsleder
Offentlig forvaltning
NAV Nordstrand er en viktig samfunnsaktør og har det strategiske ansvaret for gjennomføringen av arbeids- og velferdspolitikken i bydel Nordstrand. NAV Nordstrand har ca 95 ansatte og tilbyr tjenester til innbyggere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere i bydelen.
Ved kontoret har vi seks oppfølgingsavdelinger og vi søker en engasjert og endringsdyktig leder for avdeling Helse, mestring og bolig. Avdelingens hovedansvar er å gi helhetlig oppfølging av personer med utfordringer knyttet til rus og psykisk helse, tildeling av kommunale boliger og booppfølging. Avdelingen består av ca 12 ansatte med stor bredde i kompetanse og et enormt engasjement for fagfeltet og utvikling av tjenestene.
Avdelingslederen vil i samarbeid med lederteamet ha ansvar for å videreutvikle NAV-kontoret for å få flere i arbeid. Som ny avdelingsleder får du en viktig rolle i å utvikle vårt arbeid rundt mennesker med utfordringer knyttet til rus eller psykisk helse, samt ansvar for utvikle det boligstrategiske arbeidet i bydelen.
Det forutsettes at du har interesse og erfaring fra å jobbe med målgruppen og har en god forståelse for det rusfaglige arbeidet i kommunen og NAV. Du er god til å utvikle relasjoner og bygge nettverk slik at NAV sammen med bruker og andre samarbeidspartnere skaper god oppfølging med fokus på kvalifisering og meningsfull aktivitet. Endringer i arbeidsoppgaver vil kunne komme da kontoret er i stadig utvikling.
I denne spennende stillingen blir du en del av et kompetent og utviklingsorientert lederteam. Stillingen vil, i tillegg til ordinær drift, i stor grad bestå av å videreutvikle avdelingen på en god måte, samt drive utviklingsarbeid innenfor avdelingens ansvarsområde.
Arbeidsoppgaver:
Avdelingsleders oppgaver er å lede og utvikle sin avdeling i samarbeid med NAV-leder, lederteamet og medarbeidere. Du vil ha ansvar for daglig drift av avdelingen med personal-, fag- og resultatansvar.
- Følge opp at avdelingen jobber ut fra overordnede mål, prioriteringer og frister i begge styringslinjer og i henhold til NAVs samlede ansvarsområde
- Sammen med avdelingen, bruke handlingsrommet og utvikle tjenester som bidrar til at flere innbyggere får muligheten til å bidra aktivt i egen sak og for å komme raskest mulig tilbake i arbeid eller annen meningsfull aktivitet
- Samarbeide tett med bydelens øvrige tjenester, næringsliv, helsesektor, samt frivillig sektor for å nå felles resultatmål
- Sikre opplæring og rutiner som bidrar til effektiv tjenesteutøvelse og faglig utvikling i avdelingen
- Utvikle og ivareta et godt arbeidsmiljø og en god læringskultur med selvstendige medarbeidere som jobber godt sammen i team
- Sikre god informasjonsflyt og involvering internt
- Innhente kunnskaps- og analysegrunnlag for å utvikle kontorets tjenester i tråd med samfunnets behov
Vi ønsker at du kan
- Omsette mål og strategier til hensiktsmessige handlinger
- Bidra til utvikling av arbeidsmetodikk og arbeidsprosesser
- Lede medarbeidere som arbeider målstyrt og ha medansvar for kontorets samlede resultater
- Være aktiv og en inspirerende medspiller i kontorets lederteam
- Legge til rette for kompetanseheving og personlig utvikling for den enkelte medarbeider og et godt arbeidsmiljø for avdelingen
- Bidra i videreutvikling av relasjoner til sentrale samarbeidspartnere
- Styrke kunnskapen om målgruppen på kontoret, både via egen avdeling og gjennom samarbeid med andre avdelinger i bydelen
- NAV er i stadig utvikling, så endring av ansvar og arbeidsoppgaver må påregnes
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning på minst bachelornivå, fortrinnsvis innen sosialt arbeid. Utdanning innen ledelse er en fordel
- Lederkompetanse eller kan vise til gode lederegenskaper og resultater gjennom erfaring
- Ønskelig med god kjennskap til Lov om sosiale tjenester og helhetlig sosialfaglig- og arbeidsrettet oppfølging
- Erfaring fra tverrfaglig samarbeid og trives med å jobbe med brukere som har sammensatte og til dels kompliserte hjelpebehov som følge av helsemessige og sosiale utfordringer
- God IKT forståelse og en fordel med stor interesse for digitalisering og digital utvikling.
- Lederkompetanse fra både kommunal og statlig styringslinje
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, god arbeidsstruktur og tydelig engasjement
- God fremdrifts- og gjennomføringsevne
Personlige egenskaper:
- Du liker å være tilgjengelig for folk, er uredd og har god forståelse for mennesker i sårbare situasjoner
- Du er trygg på egen kompetanse og beholder roen i stressede situasjoner
- Du er god på relasjonsledelse og evner å involvere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og bygge team
- Du lærer fort og har gode analytiske evner som du bruker inn i strategiske prosesser
- Du evner å jobbe systematisk, tar raskt tak i ting og sikrer at nødvendige strukturer er på plass for at medarbeiderne dine effektivt kan utføre arbeidsoppgavene sine
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Stort ansvar og gode muligheter for utvikling
- Stilling som tjenesteleder/avdelingsleder i ltr. 53 (Oslo kommune)
- God pensjonsordning gjennom Oslo pensjonskasse
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
28.01.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1153, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4326338Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 13.01.2022