• Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    05.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3257, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4229526
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 19.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning

Er du opptatt av faglig utvikling, nasjonale føringer og innovative løsninger? Brenner du for psykisk helse og avhengighet og ser verdien i et godt tverrfaglig samarbeid? Er du bidragsyter til et godt arbeidsmiljø? Vil du ha myndiggjorte medarbeidere og være en leder som tør, vil og kan?
Hvis svarene på spørsmålene over er JA, spør vi deg om du har lyst til å lede vår institusjonsavdeling i Virksomhet psykisk helse og avhengighet, og å være en del av virksomhetsleders ledergruppe? Bli med på laget! 

Virksomhet psykisk helse og avhengighet generelt
Virksomheten ledes av virksomhetsleder, 5 avdelingsledere, 1 psykologspesialist og virksomhetsrådgiver, til sammen er vi ca. 100 årsverk. Det gis tjenester primært til mennesker over 18 år med psykiske lidelser og/eller rusmiddelavhengighet i spekteret fra lavterskeltilbud uten vedtak til heldøgns omsorg med vedtak.

Avdeling Løkka bo- og avklaring spesielt
Løkka bo og avklaring er en del av helse- og velferdstilbudet til befolkningen i Larvik kommune. Avdelingen har 18 sengeplasser, hvorav 6 er korttidsplasser, og leverer tjenester med høy faglig kvalitet. Det er stor tetthet av syke-/vernepleiere og helsefagarbeidere. Avdelingen har studenter og elever. Det samarbeides tverrfaglig med andre yrkesgrupper bestående blant annet av tilsynslege, legevakt, spesialisthelsetjenesten og andre avdelinger innenfor virksomheten. Den individuelle oppfølgingen tar sikte på å skape en opplevelse av mening gjennom tilhørighet og deltakelse.

Arbeidsoppgaver:

Vi ønsker en leder som kan:

  • Lede og administrere avdelingen slik at tjenestemottaker får nødvendige helse- og omsorgstjenester av god kvalitet og med rett kompetanse
  • Være ansvarlig for at tjenestene er i samsvar med lover, forskrifter og andre sentrale og interne bestemmelser
  • Bidra til utvikling av tjenestene
  • Drifte avdelingen både faglig, økonomisk og personalmessig innenfor vedtatt ramme

Kvalifikasjoner:

  • Du har lederkompetanse, og formell lederutdanning
  • Lerfaring fra tilsvarende arbeid med økonomi, fag og personalansvar kan kompensere for formell lederutdanning
  • Du har minimum 3 årig utdanning innen helse og/eller sosialfag på høyskolenivå
  • Erfaring fra arbeid innenfor psykisk helse og/eller avhengighet er ønskelig
  • Du har gjerne erfaring med endringsarbeid
  • Du har god forståelse av gjeldene lovverk
  • Du har gjerne erfaring fra samhandling med arbeidstakerorganisasjonene og vernetjenestenDu behersker norsk språk muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Du tør, vil og  kan aktivt bidra til kommunens visjon "NÆRE" - Nysgjerrig, Ærlig, Raus og Engasjert
  • Du er fleksibel og endringsorientert rollemodell som oppmuntrer til dialog og medvirkning
  • Du har gode samarbeidsevner og evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet i en hektisk hverdag
  • Du har evne til nytenkning og initiativtaking
  • Du er en god relasjonsbygger

Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter gjeldende avtale
  • En spennende stilling med mulighet for å påvirke utviklingen av morgendagens tjenester innenfor psykisk helse og avhengighet
  • Trygt arbeidsmiljø og godt fagmiljø
  • Egenutvikling og kompetanseheving
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Velferdsordninger
  • Bedriftshelsetjeneste

Annet
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjerte (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!

Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger av avtaler, reglementer og lover. Larvik kommune ser mangfold som en styrke, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Før du tiltrer må du fremvise politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

 

 

  • Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    05.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3257, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4229526
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 19.11.2021