• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0754, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3992154
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 16.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Avdelingsleder NAV - Introduksjonsprogrammet og Kvalifiseringsprogrammet

Offentlige tjenester og forvaltning

NAV Vestre Aker er en arbeidsplass i utvikling med kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Vi er lokalisert i Sørkedalsveien 150, og betjener bydelens innbyggere på ca. 50.000. Vi har et særlig fokus på verdien av arbeid og meningsfull aktivitet. 

Vi har ledig fast stilling som avdelingsleder for avdelingen Avklaring og kvalifisering. Avdelingen har et særlig fokus på integrering og arbeidsinkludering gjennom språkopplæring, kvalifisering og arbeidsrettet oppfølging. I tillegg jobber avdelingen aktivt med markedsarbeid og har tett kontakt med arbeidsgivere i og utenfor bydelen. Til avdelingen ligger både Introduksjonsprogrammet og Kvalifiseringsprogrammet. Vi søker deg som har faglig engasjement for NAVs samfunnsoppdrag og som har engasjement og pågangsmot til å gjøre en forskjell for innbyggerne i Bydel Vestre Aker. 

Som avdelingsleder vil du være en del av kontorets lederteam og du vil ha en aktiv rolle inn i arbeidet med kontinuerlig forbedring. NAV Vestre Aker er et kontor i utvikling og du må kunne lede i endringsprosesser og trives med endring. Avdelingens arbeidsoppgaver og ansvarsområdene kan endres underveis.   

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og utvikle egen avdeling i henhold til fag-, personal- og resultatansvar.
  • Følge opp at avdelingen jobber ut fra overordnede mål, prioriteringer og frister i begge styringslinjer og i henhold til NAVs samlede ansvarsområde.
  • Sammen med avdelingen, bruke handlingsrommet og utvikle tjenester som bidrar til at flere innbyggere raskest mulig får muligheten til å delta i samfunnet gjennom arbeid og annen meningsfull aktivitet.
  • Arbeide for å sikre god brukerinvolvering og medarbeiderinvolvering, både på individ og systemnivå.
  • Samarbeide tett med bydelens øvrige tjenester, næringsliv, helsesektor, frivillig sektor m.fl. for å nå felles resultatmål.
  • Sikre opplæring og rutiner som bidrar til effektiv tjenesteutøvelse og faglig utvikling i avdelingen.
  • Utvikle og ivareta et godt arbeidsmiljø og en god læringskultur med selvstendige medarbeidere som jobber godt sammen i team.
  • Innhente kunnskaps- og analysegrunnlag for å utvikle kontorets tjenester i tråd med samfunnets behov.
  • Sikre god informasjonsflyt.
  • Til stillingen ligger det å godkjenne vedtak etter Sosialtjenesteloven og Introduksjonsloven.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant og godkjent utdanning fra høyskole eller universitet. Relevant arbeidserfaring kan veie opp for utdanningskravet. 
  • Minimum to års arbeidserfaring fra Introduksjonsprogrammet eller annet arbeid med flyktninger. Det er ønskelig at du har erfaring fra NAV og at du kjenner godt til NAVs tjenester og virkemidler.
  • Det er en fordel om du har ledererfaring m/ personalansvar, og der du kan vise til dokumentert gode resultater.
  • God kjennskap til Introduksjonsloven og Lov om sosiale tjenester i NAV.
  • Kulturell forståelse og god kunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering.
  • Du har erfaring fra tverrfaglig samarbeid og trives med å jobbe med brukere som har omfattende og til dels kompliserte hjelpebehov som følge av helsemessige og sosiale utfordringer.
  • God IKT-forståelse og interesse for digitalisering og digital utvikling.
  • Du har gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, er strukturert og tydelig.

Personlige egenskaper:

  • Du har stor arbeidskapasitet, er fleksibel og håndterer varierte arbeidsoppgaver og til dels stor arbeidsmengde.
  • Du er god på relasjonsledelse og evner å involvere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og i team.
  • Du er innovativ, initiativrik og evner å lede i utviklings- og endringsprosesser.
  • Du lærer fort og har gode analytiske evner som du bruker inn i strategiske prosesser. 
  • Du er strukturert og har god fremdrifts- og gjennomføringsevne.
  • Du liker å jobbe på tvers av avdelinger, seksjoner og fagfelt.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter til personlig og faglig utvikling.
  • Aktive og engasjerte kollegaer i et spennende arbeidsmiljø. 
  • Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde. 
  • Gode pensjonsvilkår.
  • Fleksitidsordning.
  • Ansettelse i stilling som tjenesteleder, ltr. 49-55. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. 
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0754, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3992154
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 16.08.2021