• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.02.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3396036
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 22.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning

NAV Bjerke med sine 105 ansatte holder til på Ulven, noen hundre meter fra Økern som er et knutepunkt for buss og T-bane.  Vi søker nå etter en resultat- og utviklingsorientert avdelingsleder til en av våre 6 avdelinger. 

NAV Bjerkes hovedmål er at alle skal få muligheten til å jobbe. Innbyggerne som har behov for tjenestene våre skal oppleve kvalitativt god og behovsstyrt arbeidsrettet oppfølging. Den NAV-faglige kompetansen, altså den arbeids- og sosialfaglige kompetansen, på kontoret er meget god og skal framover ytterligere styrkes og utvikles.

NAV Bjerke har spesielt lyktes med å redusere antall brukere med økonomisk sosialhjelp som hovedinntekt. Flere har kommet i arbeid og flere brukere med omfattende og langvarige helseutfordringer har gjennom helseavklaring fått vurdert retten sin til arbeidsavklaringspenger og uføretrygd. De arbeidsrettede virkemidlene har blitt godt utnyttet, og blant Oslo-kontorene har Bjerke vært best i bruken av midlertidig lønnstilskudd. Digitalisering av tjenestene står sterkt hos oss, og gjennom hele 2020 og fram til i dag har Bjerke høyest andel digitale søknader om sosialhjelp i Oslo. Arbeidet med verdige boforhold står sterkt på kontoret og bruken av midlertidig døgnovernatting er minimal.

Nå skal vi bli enda bedre!

I desember 2020 hadde NAV Bjerke kick-off på en større organisasjonsutvikling. Målet vårt er at vi i framtida leverer kvalitativt og effektivt enda bedre tjenester til innbyggerne i bydelen. Vi ønsker vår nye avdelingsleder så tidlig som mulig med i den videre utviklingsprosessen. Det vil gi deg anledning til å både påvirke og til å medvirke.

Om stillingen og arbeidsoppgaver

En vesentlig del av avdelingsleders arbeidsoppgaver er medarbeideroppfølging. Du må ha evnen til å både utfordre og utvikle medarbeiderne dine, og du har erfaring med systematisk utviklingsarbeid. I søknaden din ønsker vi at du forteller om et konkret eksempel på utviklingsarbeid du har vært involvert i. Som avdelingsleder vil du også ha arbeidsoppgaver knyttet til forvaltning og administrasjon, og du evner å vekte disse opp mot utviklings- og strategisk arbeid. 

Som avdelingsleder på NAV Bjerke vil du inngå i et strategisk lederteam på totalt 7 ledere.  Dette vil være ditt primære team hvor aktiv deltakelse og gode tilbakemeldinger er en forutsetning.

NAV Bjerke har tillitsbasert styring og ledelse som strategi og arbeidsform.

Kvalifikasjoner
Det er krav om 3-årig høyere, relevant utdannelse. Du må ha ledererfaring med personalansvar. Har du en tilleggsutdanning i ledelse, er dette en fordel. Det er ønskelig at du har god kjennskap til lov om sosiale tjenester i NAV. Du styrker kandidaturet ditt dersom du har erfaring med NAV-faglig innsats, og vi ønsker at du i søknaden din i tilfelle forteller om hvordan denne erfaringen ser ut.
Personlige egenskaper
Hverdagen på et NAV-kontor er hektisk. For å håndtere den må du ha evnen til å lage system og struktur på arbeidet ditt. Du vet å sette pris på din viktigste ressurs, medarbeiderne dine, og har evnen til å både ivareta og og utfordre. Du skiller stort fra smått, er tydelig i din kommunikasjon og har ambisjoner på vegne av deg selv og den helheten du representerer. Du er profesjonell i din rolleutøvelse og forstår at som leder er du svært synlig til stede i alle situasjoner som inkluderer medarbeiderne våre. Du har evne til strategisk tenkning. Personlig egnethet vil bli vektlagt. 
Vi tilbyr

Vi tilbyr gode lønns- og arbeidsforhold.

  • Fast tilsetting som avdelingsleder (stillingskode 225000)
  • Heltid
  • 37,5 timers arbeidsuke med fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter kommunalt regulativ i Lønnstrinn 51 (kr. 674 900)
  • Pensjonsordning i Oslo kommunale pensjonskasse
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.02.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3396036
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 22.01.2021