• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    25.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5019, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3367825
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 24.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du vår nye avdelingsleder? Ønsker du å arbeide med skoleledelse i et inspirerende og trivelig arbeidsmiljø?

Vi har ledig fast stilling som avdelingsleder, på Haukedalen skole. Avdelingsleder skal samarbeide med resten av skolens lederteam. Lederteamet består av rektor, to avdelingsledere på skolen og avdelingsleder SFO.

Haukedalen skole er en barneskole som ligger i Åsane bydel. Vi har p.t. 360 elever fordelt på 7 trinn.    Lærerne er organisert i team knyttet til trinnene og i 2 avdelinger.  Skolen ligger svært sentralt i henhold til offentlig kommunikasjon. I 2021 vil et nærmiljøanlegg være ferdigstilt, som skolen fritt kan benytte seg av.  


Haukedalen skole har hatt fokus på kommunens hovedsatsingsområde «Læringskompetanse for det 21. århundret – målrettede og medvirkende elever». Inneværende skoleår er det hovedvekt på å implementere LK 20 og fagfornyelsen. Vi jobber målrettet for å overføre planens intensjoner til vår praksis ved at vi blant annet har fokus på tverrfaglig arbeid i tråd med ny overordnet del, samt arbeide innenfor § 9A. Skolens visjon er «Vi lærer sammen!»


Stillingen er fast, og ledig fra 01. 03.2021

Arbeidsoppgaver

Avdelingsleder inngår i skolens lederteam, og arbeidsoppgavene kan kort oppsummeres som følgende:

  • Legge til rette for lærende felleskap og være med på å videreutvikle skolen som lærende organisasjon i tråd med statlige og kommunale føringer.
  • Samarbeid med rektor i skolens lederteam.
  • Oppfølging av alt spesialpedagogiske arbeidet på avdelingen.
  • Oppfølging av lærerne og læringsarbeid på aktuelle trinn.
  • Personalansvar for lærere på avdelingen.  
  • Administrativt arbeid knyttet til skolens rapporteringsrutiner inkl. saksoppfølging knyttet til det spesialpedagogiske området.
  • Oppfølging av resultater og iverksetting av tiltak knyttet til resultat.
  • Kontakt med skolens sine samarbeidspartnere innenfor PPT og helseteam, også spesialhelsetjenesten. 
  • I samarbeid med skolens øvrige ledelse utvikle årsplaner og timeplaner, inkludert årlig personal og ressursplanlegging.
  • Vikaransvar i perioder.
  • Avdelingsleder vil kunne ha en rekke delegerte mandat og oppgaver knyttet til arbeid ved skolen.
  • Undervisning på avdelingen.
Kvalifikasjoner
  • Undervisningskompetanse.
  • Ønskelig med lederutdanning for skoleverket.  
  • Ønskelig med ledererfaring fra barnetrinnet.
  • Erfaring fra spesialpedagogisk arbeid.  
  • God IKT-kompetanse (kunne bruke dataprogrammer som UBW, BK-360, Vigilo, Google Classroom o.l.).
  • Erfaring fra kvalitetsutviklingsarbeid.
  • Erfaring fra tillitsmannsapparatet eller verneombud er en fordel.
  • Erfaring med kommunale saksbehandlingsrutiner.
  • Kjennskap til tverrfaglig samarbeid med andre instanser.
  • Det forventes at du har meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Personlige egenskaper
  • Vi ønsker en tydelig leder med gode samarbeidsevner, god relasjonskompetanse og gjennomslagskraft.
  • Vedkommende må være åpen, fleksibel, engasjert og løsningsorientert.
  •  Vi vektlegger dine personlige egenskaper, og ønsker oss søkere som aktivt vil bidra til et godt arbeidsmiljø og til videreutvikling av skolen.
  • Du evner å jobbe i team, men også selvstendig. Du arbeider systematisk, tenker framover og har god oversikt
  • Du skaper og utvikler gode relasjoner til elever, foreldre og medarbeidere
  • Du må evne og arbeide innenfor Bergen Kommune sine retningslinjer og etiske standarder. 
Vi tilbyr
  • En profesjonell og engasjert arbeidsgiver.
  • Godt samarbeid og støtte gjennom det øvrige lederteamet.    
  • Dyktige medarbeidere og et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Gode muligheter for videre personlig og faglig utvikling.
  • Påvirkningsmuligheter på en skole i positiv utvikling.
  • Et sterkt fagmiljø.  
  • Gode pensjonsordninger. 
  •  Lønn etter avtaleverket.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    25.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5019, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3367825
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 24.01.2021