Detaljer

  • Bedrift
    Hamarøy kommune
  • Søknadsfrist
    24.09.2020
  • Sted:
    HAMARØY
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    NORDLAND
  • Arbeidssted:
    HAMARØY
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3155349
  • Se her for andre jobber fra Hamarøy kommune

Avdelingsleder

Hábmera souhkan Hamarøy kommune har ledig 2 stillinger som avdelingsleder ved Hamarøy bygdeheim. Vi søker etter deg som er innovativ, nytenkende og handlekraftig. Du ønsker å være en del av en spennende utvikling innenfor helse- og omsorgstjenestene i Hamarøy.

Vi søker deg som har interesse i å jobbe med mennesker og som vil være en del av et aktivt og lærende miljø i en kommunal helse- og omsorgstjeneste under rask utvikling og omstilling.

Avdelingslederne har delt lederansvar, men ulike ansvarsområder. Avdelingslederne skal sammen legge til rette for at pasienter, ansatte og pårørende blir godt ivaretatt.

Stillingene er for tiden ved Hamarøy bygdeheim, som er kommunens sykehjem. Vi har observasjonsplass og tar inn pasienter fra legevakt, tar i mot utskrivningsklare pasienter fra sykehus, har korttidsplasser, avlastning, dialyse, dagsenter og ordinære sykehjemsplasser.

Arbeidsoppgaver
  • Avdelingslederne har personal-, økonomi- og fagansvar for avdelingen men har ulike ansvarsområder.
  • Avdelingslederne rapporterer direkte til leder omsorg.
  • Våre nye avdelingsledere skal legge til rette for at både brukere og ansatte blir godt ivaretatt. Som avdelingsleder har du en viktig rolle både oppover og nedover i organisasjonen.
Kvalifikasjoner
  • Du må ha relevant høyskole/ universitetsutdannelse, gjerne innenfor administrasjon og ledelse eller helse/ sosialfag.
  • Du må gjerne ha erfaring fra tilsvarende lederstilling.
  • Du må ha god kjennskap til helsesektoren.
  • Du må ha kunnskap om turnusarbeid, budsjettarbeid og kvalitetsledelse.
  • Gode norsk- kunnskaper muntlig og skriftlig.
  • Politiattest må fremvises ved ansettelse.
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Kommunen er en tospråklig kommune, hvor lulesamisk er et offisielt språk. Dersom det melder seg søkere som behersker lulesamisk skriftlig og muntlig godt, vil det bli tillagt positiv vekt i helhetsbedømmelsen av søkeren.
Personlige egenskaper
  • Vi søker en avdelingsleder som er tydelig og beslutningsdyktig og som evner å bygge tillit, både internt i avdelingen, og på tvers av avdelinger. Rollen vil også stille store krav til løsningsorientering, samhandlingsevne, samt evne til å se og ta tak i oppgaver både av administrativ og operativ art. Du leder med god selvinnsikt, åpen kommunikasjon og ved å bygge gode relasjoner. Du er engasjert, positiv, proaktiv og en dyktig lagspiller. Du er lydhør og tillitvekkende. Du utfordrer status quo, og trives med å jobbe i et aktivt og dynamisk miljø.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
  • En arbeidsplass som byr på mange utfordringer og enda flere muligheter.
  • Varierte, krevende og spennende arbeidsoppgaver.
  • Samarbeid med faglig dyktige medarbeidere.
  • Gode muligheter for egenutvikling og mulighet for å kunne bidra til å utvikle organisasjonen i positiv retning.
  • Lønn og ansettelse i hht gjeldende tariff, lov- og avtaleverk.
  • Gode pensjonsordninger

 

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.
Vi gjør oppmerksom på at Hamarøy kommune har offentlige søkerlister, jm. Offentlighetsloven §25. Eventuelle ønsker om unntak fra oppføring må begrunnes i søknaden.