• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    24.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4324, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2247770
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 24.11.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å bidra til at nye Bogafjell undomsskole blir et godt og utviklende sted for elever og ansatte?

Den nye ungdomsskolen vil bli en U-18 skole (6 paralleller), og ha opp i mot 50 ansatte og mellom 400 og 450 elever. Skolen skal stå klar til skolestart i august 2020, men avdelingslederne skal være på plass 01.03.2020 og 01.05.2020.

Nyansatt rektor ved skolen vil legge vekt på en helhetlig og fremtidsrettet ledelse med fokus på utvikling av egen skole. Rektor tenker kvalitet i alle ledd og ser på profesjonsutvikling som en nødvendighet for å styrke forutsetningene for elevenes læring, danning og utvikling.

 Sammen vil vi jobbe målrettet for å skape skolehverdager der elevene opplever medskaping, mestring og lærelyst og samtidig rustes til å møte fremtidens utfordringer.

Arbeidsoppgaver
  • Som avdelingsleder inngår du i skolens ledergruppe, og vil være med å lede skolens pedagogiske utviklingsarbeid.
  • Oppfølging av personal og elever i samarbeid med ledergruppen.
  • Bidra i elevsaker og samarbeid med foresatte
  • Bemanning, ressurs- og timeplanlegging
  • Analyse og oppfølging av ulike kartlegginger
  • Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen etter nærmere avtale med rektor, ut fra skolens samlede behov og kompetanse hos den som tilsettes.
Kvalifikasjoner
  • Godkjent undervisningskompetanse.
  • For en av stillingene er det ønskelig med spesialpedagogikk og/eller sosialpedagogikk i fagkretsen. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • Erfaring fra arbeid i grunnskolen vil bli vektlagt.
  • Det er ønskelig med relevant ledererfaring og/eller lederutdanning.
  • Gode norskferdigheter og god fremstillingsevne både muntlig og skriftlig.
  • Den som skal tilsettes må framlegge tilfredsstillende politiattest av nyere dato. Denne må leveres snarest etter eventuelt tilbud om tilsettelse og før tiltredelse.
Personlige egenskaper
  • Gode og verdsettende lederegenskaper
  • Tydelig og løsningsorientert
  • Målbevisst, ambisiøs og i stand til å motivere elever og ansatte
  • Lyttende og med gode kommunikative evner
  • Strukturert, systematisk og robust
  • Utviklingsorientert
  • Opptatt av trivsel, mestring og læring
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
  • En unik mulighet til å få være med å starte opp en helt ny skole.
  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter.
  • Lønn etter avtale og pensjonsordning i Statens pensjonskasse.

Offentlighet: Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge (offentlighetslovens § 25).

 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    24.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4324, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2247770
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 24.11.2019