• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    18.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2139631
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.10.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

I Barne- og Familietjenesten i vårt byområde Bergenhus og Årstad er det 5 avdelinger, Vi har ledig nyopprettet stilling som avdelingsleder innenfor helsestasjon og skolehelsetjenesten. 
Vi ønsker avdelingsledere med et stort og tydelig engasjement for ledelse, utviklingsarbeid, og motivasjon for ledelsesoppgaver og - ansvar. Barne- og Familietjenesten er under modernisering og utvikling, og som avdelingsleder får du mulighet til å være en pådriver i dette spennende arbeidet.

Etat for barn og familie har overordnet driftsansvar for barne- og familietjenesten som blant annet omfatter helsestasjon- og skolehelsetjenesten ,  helsestasjon for ungdom og Barne- og Familiehjelpen. Etaten har videre ansvar  for barnevernstjenesten, Barnevernvakten, bosetting av enslige mindreårige flyktninger, Utekontakten og SLT-arbeidet. 

Arbeidsoppgaver

Avdelingsleder vil  ha økonomi, personal- og fagansvar for sin avdeling. 

Innenfor fagansvaret vil dette blant annet innebære oppgaver som:

  • Kvalitetsarbeid , herunder internkontroll og risikostyring
  • Bidrag i iverksettelse av utviklingsplanen Bergens barn- byens fremtid
  • Deltagelse i utviklingsarbeid
  • Implementering av nye arbeidsmåter og rutiner i tråd med utviklingsarbeid. Innenfor personalansvaret vil dette blant annet innebære oppgaver innen:

Innenfor personalansvaret vil dette blant annet innebære oppgaver innen:  

  • Personalforvaltning
  • HMS- arbeid blant annet med fokus på aktivt medarbeiderskap,  og forebygging og oppfølging av sykefravær 
  • Bidrag i enhetens arbeid med tillitsvalgte og verneombud
  • Innenfor økonomiansvaret vil dette innebære ansvar for god økonomistyring innen vedtatte budsjettrammer 
 
Kvalifikasjoner
  • Autorisert helsesykepleier
  • Ønskelig med lederutdanning
  • Ledererfaring vektlegges 
Personlige egenskaper
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å motivere og utvikle ansatte
  • Bevisst og reflektert på egen lederrolle
  • God muntlig og skriftlig  formidlingsevne
  • Kunne bidra i arbeidet med enhetens og etatens strategiske mål
  • Lojalitet til beslutninger som fattes, samt formidle dette på en positiv måte 
Vi tilbyr
  • Spennende og varierte oppgaver
  • Et tjenesteområde under utvikling
  • Høyt faglig nivå
  • Gode forsikrings-, pensjons- og låneordninger
  • Inkluderende arbeidsmiljø
  • Fleksitidsavtale
  • Lønn etter kvalifikasjoner 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    18.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2139631
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.10.2019