• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    20.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2080759
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 14.10.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Regnskapstjenesten har vi ledig en fast 100 prosent stilling som avdelingsleder.

Regnskapstjenesten ivaretar på vegne av rådmannen det overordnede ansvaret for regnskapsføring i Trondheim kommune. Enhetens virksomhet utgjør en betydelig og viktig del av kommunens økonomiforvaltning. Regnskapstjenesten er organisert under kommunens finansområde, og har en sentral beliggenhet i kontorbygg ved Trondheim Torg. Enheten har ca. 30 ansatte, som en del av et større fagmiljø innen økonomi og finans i Trondheim kommune.

Regnskapstjenesten er en aktiv deltaker i utvikling av kommunens verktøy, styringssystemer og rutiner innen regnskap og økonomistyring. Vi har kompetente medarbeidere, et godt arbeidsmiljø og stor bredde i arbeidsoppgaver.

Avdelingsleder vil inngå i regnskapssjefens strategiske lederteam, og vil ha en sentral rolle i å enhetens arbeid med å forbedre enhetens prosesser. Se mer om enheten på Regnskapstjenestens nettside. Det vil også være aktuelt å delta i kommunens øvrige effektiviserings- og utviklingsoppgaver.

Arbeidsoppgaver

Du vil ha følgende hovedoppgaver:

  • personal- og utviklingsansvar for avdelingens medarbeidere
  • være enhetens ressursperson innen prosessutvikling
  • særskilt ansvar for prosessutvikling og forbedring for inngående og utgående faktura
  • bidra i kommunes utvikling innen økonomisk/ administrative prosesser
Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning på masternivå, gjerne innenfor områdene prosess og forretningsutvikling. Lang og relevant erfaring vil kunne veie opp for masterkravet
  • Minimum to års relevant erfaring
  • Ha erfaring med ledelse

Det vil være en fordel med erfaring innen: 

  • utvikling av arbeidsprosesser/systemer
  • rådgivning
  • LEAN
Personlige egenskaper
  • Du har gode samarbeidsegenskaper og god organisasjonsforståelse
  • Du skaper engasjement, tar initiativ og oppnår resultater 
  • Du har gode formidlings- og kommunikasjonsegenskaper
  • Du har evne til å bygge nettverk og er i stand til å bruke dem til å nå mål
Vi tilbyr
  • Vi kan tilby et godt arbeidsmiljø, et stort  fagmiljø innen regnskap/økonomi/IT og bredde i oppgaver
  • Deltagelse i  lederutviklingsprogram
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    20.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2080759
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 14.10.2019