• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    23.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3998847
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 30.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Avdelingsleder 100% fast stilling ved Bergheim Bo og aktivitetssenter

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

BERGHEIM BO OG AKTIVITETSENTER.

Ledig 100 % stilling som avdelingsleder på en langtidsavdeling med små bogrupper tilrettelagt for personer med demens.

Våren 2019 startet Halden kommune et nytt og innovativt sykehjem, Bergheim bo og aktivitetssenter. På Bergheim bo og aktivitetssenter bor 96 pasienter fordelt på 4 avdelinger, med 24 plasser i hver avdeling der hver avdeling igjen er delt i 3 små boenheter.

Vår faglige plattform er basert på personsentrert omsorg og reformen «Leve hele livet». Ansatte på Bergheim jobber aktivt med miljøtiltak som skal være med på å skape den gode følelsen gjennom annerkjennelse, respekt og tillit. Det er viktig for oss å kunne se personen bak demens sykdommen, kjenne livshistorien og være med på å skape trygghet i relasjoner.

Bergheim bo og aktivitetssenter har tatt i bruk mye ny velferdsteknologi og vi ønsker å være et «åpent hus» som preges av aktiviteter. Vi har mange frivillige som bidrar, både til enkelt pasienter og til ulike gruppetilbud. Her skal pasientene få leve sitt gode hverdagsliv og tjenesten skal bygge opp under dette.

Vi søker en leder som har et genuint ønske om å bidra til en trygg og god hverdag for denne målgruppen. Du må være villig til å tenke nytt og ta i bruk ny teknologi og nye måter å jobbe på. Er du flink til å se etter det positive? Anser du deg selv som løsningsorientert? Da er du den rette for oss.

Avdelingen vi søker leder til fungerer som Bergheims «hotellpost». Det vil si at nye pasienter som kommer til Bergheim ankommer denne avdelingen først, før de eventuelt flyttes til egnet avdeling. Avdelingen har også et avlastningsrom, hvor hjemmeboende pasienter har mulighet til korttidsopphold eller avlastningsopphold.

Som avdelingsleder vil du være ansvarlig for fag, økonomi, personal, drift og utvikling i avdelingen. Du rapporterer til enhetsleder og deltar i enhetens ledergruppe, som består av enhetsleder og 8 avdelingsledere.

Avdelingsleder skal jobbe med systematisk fagutvikling og kvalitetsarbeid og fremme et godt arbeidsmiljø som gir grunnlag for faglig og personlig utvikling for alle medarbeidere. Vi er opptatt av at avdelingsleder skal være en god rollemodell og en nær-leder.

Kvalifikasjoner:

- Autorisert sykepleier

- Vi vil vektlegge ledererfaring, og det er en fordel med lederutdannelse

- Erfaring med/ eller videreutdanning innen eldreomsorg/demens er ønskelig

- Faglig engasjement og evnen til å samarbeide med pårørende, ansatte og frivillige

- Beherske norsk svært godt, muntlig og skriftlig

- Det er ønskelig med god kjennskap til aktuelt lovverk, data og pasientjournal.

 Vi vil vektlegge personlig egenskaper som:

- bevisst og reflektert over egen lederrolle og lederadferd, samt god forståelse av arbeidsgiverrollen.

- faglig fokus og vilje til etisk refleksjon.

- gode samarbeidsevner, fleksibilitet og vilje til tverrfaglig samhandling.

- evnen til å motivere, begeistre og være nytenkende.

- har god relasjons kompetanse.

- se viktighet av å skape og ivareta et godt arbeidsmiljø.

- evnen til å jobbe effektivt, fleksibelt og selvstendig.

- god digital forståelse.

 Vi kan tilby deg:

- kunnskapsrike og hyggelige kollegaer.

- en engasjert ledergruppe som støtter, inspirerer og hjelper hverandre.

- en gruppe medarbeidere som har lyst til å utvikle seg og gjøre en god jobb.

- mulighet til å ta beslutninger som har betydning for medmennesker og kolleger.

- ansvar for å være med å utvikle moderne og fremtidsrettede tjenester.

- et trivelig og hektisk arbeidsmiljø der avdelingsleder også jobber praksisnært.

 Halden kommune legger til rette for lederutvikling.

 Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

Du må levere tilfredsstillende politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder ved tilsetting.

Lønn i hht lov og avtaleverk

 Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    23.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3998847
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 30.07.2021