• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    06.09.2017
  • Stillingsfunksjon
    Lederstilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    524111
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 16.08.2017
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Assisterende rektor Tistedal skole

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ledig stilling som assisterende rektor med virkning fra 1. oktober 2017 

Beskrivelse av arbeidssted

Tistedal skole er en forsterket barneskole som er spesielt tilrettelagt for elever med sammensatte vansker. Den forsterkede delen er en integrert del av skolen med egen koordinator. Inneværende skoleår er det 300 elever fordelt på 1.-7. trinn.

Skolen har 75% merkantil stilling. 

Stillingens arbeidsområder/ oppgaver

Assisterende rektor er i rektors sted ved rektors fravær. Det er utarbeidet en stillingsbeskrivelse for stillingen, og det er inngått en lokal avtale om tilstedeværelsesplikt for skoleledere i Halden kommune. Administrativ tid som ass.rektor er 35%.

Ønskede kvalifikasjoner og utdanning

For stillingen vektlegges: Kunnskap om skoleutvikling og evne til nytekning. Bred erfaring fra pedagogisk arbeid i grunnskolen. Gode kunnskaper og erfaring innen ledelse, personalarbeid, budsjettarbeid og IKT. Lederutdanning eller ledererfaring.

Den som blir tilsatt må fylle kompetansekravene til undervisningspersonell 1.-7. årstrinn. Jfr. Opplæringsloven kapittel 10 og forskrifter til Opplæringsloven kapittel 14. det vises også til Opplæringsloven § 9-1 med krav om pedagogisk kompetanse og nødvendige lederegenskaper. Den som blir tilsatt må levere politiattest, jfr. Opplæringsloven § 10-9 og forskriftene til Opplæringsloven kapittel 15

Personlige egenskaper

Evne og interesse til være med på å skape et positivt lærings- og arbeidsmiljø og et godt skole/ hjemsamarbeid. Skape engasjement og kommunisere godt med barn og voksne. Jobbe selvstendig, målrettet og strukturert. Ha evne til å ta gode beslutninger i en hektisk hverdag. Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet.

Generelle betingelser

Det er krav om tilfredsstillende politiattest ved tilsetting. Politiattest skal ikke vedlegges søknaden. Lønn etter gjeldende regelverk og avtale. Tiltredelse snarest.  

Søknad sendes

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk på stilling". 

Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter. 

Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju. 

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Kontaktperson: Rektor Aud Pettersen- Solberg, tlf. 69 194101, epost; aud.pettersen.solberg@halden.kommune.no

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    06.09.2017
  • Stillingsfunksjon
    Lederstilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    524111
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 16.08.2017