Bedrift
Lillehammer kommuneSøknadsfrist
04.09.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4687059Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
- Oppdatert 30.08.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillehammer kommune
Assisterende kommunalsjef helse og velferd
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Helse og velferd er inne i en spennende periode med spennende utviklingsløp, digitalisering i og av tjenestene og utfordrende omstillinger som gjør at vi lærer noe nytt hver dag. Vi har en politisk vedtatt strategi for utvikling av tjenestene i et langsiktig perspektiv, kommunedelplanen for helse og omsorg. Denne er godt forankret både politisk og administrativt og setter retning for prioriteringer og utviklingsarbeidet. Vi har dyktige og erfarne ledere som jobber godt sammen, har solid og god drift, og er opptatt av å utvikle lederskap og tjenestene. I tillegg har vi en profesjonell og dyktig fag- og utviklingsavdeling som bidrar med lederstøtte og utviklingsarbeidet.
Arbeidsoppgaver:
• Medvirke til strategiske prioriteringer i sektoren• Medansvar for kulturbygging og leder -og organisasjonsutvikling i sektoren
• Gi nødvendig lederstøtte i enhetene
• Ha oversikt over og sikre at sektoren er representert og koordinert i prioriterte strategiske regionale og nasjonale nettverk (utdanning, FoU, andre kommuner, helseforetaket mm)
• Personalansvar for fag og utviklingsavdelingen i sektoren
• Ansvar for å koordinere fagstabens bidrag til tjenesteområdene og sektorens utviklingsarbeid
• Politisk saksforberedelse og oppfølging av politiske vedtak
Kvalifikasjoner:
• Universitets- eller høyskoleutdanning innenfor økonomi/ledelse, helsefag eller samfunnsfag, fortrinnsvis på masternivå• Relevant ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet
Andre ønskelige kvalifikasjoner
• Solid erfaring fra analytisk og strategisk arbeid fra kommunal, statlig eller kommersiell virksomhet
• Solid forståelse for rammebetingelsene som en offentlig leder må forholde seg til
• God forståelse for lederrollen i et politisk/administrativt system
• Kunnskap om budsjettering og økonomistyring
• Relevant erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid med dokumenterte resultater
• God kunnskap om digitalisering og teknologisk utvikling
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.
Personlige egenskaper:
Tillitsskapende og med høy integritet• Gode relasjonelle ferdigheter
• Fleksibel og endringsorientert
• Gode kommunikasjons-, formidlings- og samhandlingsevner
• Gjennomslagskraft og dokumentert gjennomføringsevne
Vi tilbyr:
• En utfordrende og interessant jobb med gode utviklingsmuligheter, læring og stor påvirkning• Tett samarbeid med kommunedirektørens ledergruppe, og med fokus på teamutvikling og kollektivt lederskap i sektoren
• Trivelige kollegaer og godt arbeidsmiljø
• Konkurransedyktige betingelser
Gode pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.
Ansettelsen foregår på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer
og Hovedtariffavtalen.
Bedrift
Lillehammer kommuneSøknadsfrist
04.09.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4687059Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
- Oppdatert 30.08.2022