Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandefjord kommune

Arkivrådgiver

Offentlig forvaltning

Dokumentsenteret er p.t organisert som en egen seksjon og innehar en viktig rolle i kommunens forvaltning. Seksjonen består av totalt 18 dokumentforvaltere fordelt i 3 team, i tillegg til dedikerte stillinger for arkivleder, systemansvarlig og seksjonsleder. Dokumentsenteret er lokalisert i Stokke kommunehus i nyrenoverte lokaler.

Grunnet overgang til pensjon for en av våre medarbeidere søker vi etter en ny kollega i 100% fast stilling på rådgivernivå som har fokus på dokumentfangst fra digitale verktøy, interesse for utvikling av arkivfagets områder og en høy motivasjon for å bidra til Dokumentsenterets målsettinger.

I en ny digital tidsalder fokuserer Dokumentsenteret på et sterkt fagmiljø med relevant kompetanse og god kollegial erfaringsutveksling. Stillingen er p.t organisert i vårt største team, men du vil også ha  overordnede oppgaver på tvers av teamene.

Vi ser etter deg som har slike personlige egenskaper:

  • Du har stor faglig integritet og er interessert i faget.
  • Du er grundig, nøyaktig og samvittighetsfull i ditt arbeid.
  • Du liker å jobbe i team, samtidig som du evner arbeid med selvstendige oppgaver.
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Du har en god serviceinnstilling.
  • Du tar initiativ og har pågangsmot.
  • Du har god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Du må like et hektisk arbeidsmiljø og kunne håndtere flere utfordringer samtidig.
  • Du må være villig til å heve egen kompetanse gjennom kurs og/eller utdanning.
  • Du etterlever forventningene om positive bidrag til seksjonens arbeidsmiljø gjennom godt medarbeiderskap.

Personlig egnethet og spesiell motivasjon vil bli vektlagt.

Vi ser etter deg som primært innehar disse kvalifikasjonene:

  • 3-årig høyere utdanning helst fra fagretning arkiv, bibliotek eller historie.
  • Relevant erfaring fra arkivtjeneste innen offentlig forvaltning, gjerne fra kommunal sektor.
  • Erfaring med elektroniske sak- og arkivløsninger eller fagsystemer, foretrukket Acos Websak 7.0 eller nyere.
  • Forståelse for digitalisering innen ulike fagfelt og en helhetsforståelse for digitalisering i samfunnet generelt.
  • God kunnskap til relevant lovverk og bestemmelser som regulerer offentlige arkiv.
  • Interesse for utvikling og modernisering av arkivfaget.

Spesielt relevant arbeidserfaring vil kunne kompensere for manglende formalkrav.

Vi ser etter deg som vil kunne håndtere disse arbeidsoppgavene:

  • Optimalisere data og dokumentflyt i arbeidsprosesser (arkivarkitektur).
  • Bidra til, og forestå rådgivning i arkivfaglige prosjekter.
  • Fokus på arbeid med integrasjoner mot sak- og arkivløsningen, herunder automatisering av prosesser.
  • Fokus på dokumentfangst fra digitale verktøy.
  • Manuell og elektronisk arkivvurdering og poståpning.
  • Journalføring og registrering i den elektroniske sak- og arkivløsningen Acos Websak 7.1.
  • Skanning og elektronisk fordeling.
  • Kontrolloppgaver rettet mot saksbehandleres dokumentproduksjon.
  • Restansekontroll.
  • Brukerstøtte og kursvirksomhet.
  • Publisering av kommunens postliste og formidling av innsynsbegjæringer.
  • Avslutning, arkivlegging og deponering.

Vi tilbyr:

  • 100% stilling (stillingskode 8530, rådgiver).
  • Varighet: Fast.
  • Lønn etter avtale og kompetanse.
  • Fleksitidsordning.
  • Flotte og motiverte kollegaer med fokus på et godt arbeidsmiljø.
  • Tiltredelse 01.01.2020.

 Du vil få vite mer om stillingen som arkivrådgiver ved Dokumentsenteret dersom du kontakter seksjonsleder Jahn Pettersen på mobil 99 04 78 14, epost jahpet@sfjkom.no eller arkivleder Jørn Roger Skaugen på mobil 45 22 13 71, epost jorska@sfjkom.no