• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4214912
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Arkitekt - landskapsarkitekt -  forvaltning offentlige byrom

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år. For å få dette til må vi sørge for å drifte veier, parker, byrom, friområder og kommunal skog. Vi leder arbeidet med nullutslipp og fornybare drivstoffer for å redusere klimautslippene i kommunen, og skal endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. Vi fremforhandler og gjennomfører utbyggingsavtaler for å utvikle byen, bygger offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. For å skape trivsel og trygghet, arbeider vi med landskapsplanlegging, naturforvaltning, trafikksikkerhet, parkeringsbestemmelser, Fisketorget og følger opp renovasjon og deponier. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!

Bymiljøetaten har nå ledig fast stilling som arkitekt eller landskapsarkitekt i Forvaltningsavdelingen.

Er du opptatt av «rommene mellom byggene» i byen vår og ønsker å bidra aktivt med å skape gode kvaliteter i byutviklingen? Bymiljøetaten søker nå en kompetent og engasjert medarbeider til Forvaltningsavdelingen vil du inngå i et lite team med fokus på byroms- og parkforvaltning, samt i etatens større arkitektfaglige fellesskap. Avdelingen har bl.a. det faglige forvaltningsansvaret for eksisterende og nye byrom i Bergen kommune. I stillingen vil du bl.a. behandle utomhusplaner, bidra til etatens uttalelser til reguleringsplaner og overordnede planer, uttalelser til byggesaker, samt overta ferdige anlegg. Rådgivning inn mot etatens egne investerings- og rehabiliteringsprosjekter inngår også i oppgavene, inkl. i utviklingsfasen av nye anlegg. Stillingen fører med seg mye ansvar og krever også at du kan stille som Bymiljøetatens representant inn mot større byutviklingsprosjekter, som f.eks. Bybanen, utviklingen av Mindemyren med mer.

Arbeidsoppgaver:

  • Ivareta byromsforvaltningens eierinteresser og bidra til gode byromskvaliteter
  • Sikre gode løsninger for byrom i plan- og byggesaker gjennom å
    formulere krav til og behandle utomhusplaner
  • Følge opp prosjektering og overta ferdige anlegg til drift og vedlikehold
  • Ivareta eierinteressene inn mot eksterne utbyggere som etablerer kommunale byrom
  • Skrive uttalelser og behandle byromsfaglige henvendelser fra Plan- og bygningsetaten m.fl.
  • Inngå i tverrfaglige prosjektgrupper internt og eksternt
  • Bidra til godt samarbeid og koordinering med avdelingens andre fagområder, samt etatens
    plan- og utviklingsavdeling, prosjektavdeling og driftsavdeling
  • Fungere som rådgiver for avdelings- og etatsleder i relevante saker
  • Andre oppgaver som følger av etatens forvaltningsansvar for byrom

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning tilsvarende master i arkitektur/landskapsarkitektur
  • Faglig dyktig med erfaring fra relevant byromsrelatert arbeid innenfor offentlig eller privat sektor
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Grunnleggende kunnskap om relevante digitale verktøy
  • Ønskelig med erfaring fra og forståelse for de ulike prosjektfasene (fra plan- og prosjektutvikling til driftskonsekvensene av valgene som tas)

Personlige egenskaper:

  • Faglig trygg, engasjert, beslutningsdyktig og løsningsorientert
  • Ansvarsbevisst og med gode samarbeidsevner
  • Selvstendig, selvgående og effektiv
  • God evne til å strukturere og prioritere arbeidsoppgaver i en travel hverdag

Vi tilbyr:

  • En spennende jobb i et tverrfaglig arbeidsfellesskap
  • Et godt arbeidsmiljø
  • Gode pensjons og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4214912
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.11.2021