• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    22.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4710434
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 28.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Ambisiøs kommune søker kulturrådgiver/saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bærum kommune har et rikt kulturliv med kommunale tjenester som leverer kulturtilbud av høy kvalitet til kommunens innbyggere. Kultur og fritid omfatter Kultursjef, Kultur og samarbeid, Bærum bibliotek, Ungdom og fritid og Bærum kulturhus med scener og kulturnettverket Tanken. Kultur og fritid har en viktig rolle i å tilpasse kommunens virkemiddelapparat for kunst- og kulturfeltet, og bidra til et bredt kulturliv som gjenspeiler mangfoldet i Bærum. Kunst og kultur er limet i samfunnet og en sentral kraft i samfunnsutviklingen som bidrar til attraktive og urbane byer og tettsteder.

Bærumssamfunnet er i vekst og vi har høye ambisjoner for kulturfeltet. Fornebu er i støpeskjeen hvor det legges til rette for god kulturell infrastruktur. Sandvika skal videreutvikles til en spennende kulturby, for å nevne noe av de større kommende satsingene. Kultursjefen utvider fra høsten sitt ansvarsområde og søker etter rådgiver/saksbehandler. Stillingen er nyopprettet og vil by på muligheter til å jobbe med varierte og spennende arbeidsoppgaver og utviklingsprosjekter innen kulturfeltet. Rådgiver/saksbehandler vil få ansvar for politisk saksforberedelse, oppfølging av kulturprosjekter, virksomhetsplaner og andre kulturrelaterte saker. Trives du med flere baller i luften og har en spesiell interesse for kulturfeltet, vil du kunne trives i denne jobben.

Arbeidsoppgaver:

Hovedoppgaver vil være politisk saksforberedelse, oppfølging og utredning av ulike kulturrelaterte saker. Andre oppgaver vil være å følge opp politiske vedtak og  kulturprosjekter. Oppfølging av tjenestestedenes virksomhetsplaner og arbeid med årsplaner vil også være en del av arbeidsoppgavene. Du rapporterer til kultursjef/kommunalsjef, men vil også ha kontakt med kulturfeltet for øvrig, både internt og eksternt.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høyskole- eller universitetsutdanning/bachelorgrad
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Erfaring fra utrednings- og prosjektarbeid
  • Erfaring fra liknende arbeid i offentlig eller større privat virksomhet
  • God forståelse for, og kunnskap om, offentlig forvaltning
  • Gode ferdigheter i bruk av digitale verktøy 

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å tenke strategisk og analytisk
  • Du må kunne jobbe selvstendig
  • Du har gode samarbeidsevner og må være ryddig og strukturert
  • Du er fleksibel og evner å ha varierte arbeidsoppgaver i til tider høyt arbeidstempo

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Lønn etter kvalifikasjoner og avtale
  • Et spennende og kreativt fagmiljø med mange kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere
  • Kompetanseutviklingsstipend
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    22.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4710434
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 28.07.2022