Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
23.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5010, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3992250Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 23.07.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Aktivitets- og frivillighetskoordinator
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Sentrumsykehjemmene består av Engensenteret sykehjem og Kalfaret sykehjem med totalt 88 sykehjemsplasser. Ved Engensenteret sykehjem har vi 54 sykehjemsplasser og vi er i en spennende omstillingsfase hvor vi går fra et langtidssykehjem til et korttidssykehjem. Kalfaret sykehjem har 34 langtidsbeboere og er plassert i historiske omgivelser et steinkast fra stadsporten.
Sentrumsykehjemmene ligger midt i hjertet av Bergen Sentrum. Vi har som målsetting å skape selvstendighet, mestring, trygghet og fellesskap gjennom vårt tjenestetilbud. Vi er opptatt av å skape gode fremtidsrettede tjenester til byens borgere og vi har svært kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber systematisk for at beboere og pasienter skal få oppleve gode lykkeblikk. Vi setter mennesket i sentrum og vektlegger trygghet og trivsel.
Vår dyktige og engasjerte Aktivitets- og frivillighetskoordinator har fått nye utfordringer. I den forbindelse søker vi deg som vil videreføre det gode arbeidet som er lagt ned over mange år. Vi har lenge jobbet med å styrke båndet mellom sykehjem og lokalsamfunn, gjennom frivillige engasjement. Din rolle vil være rettet utover mot nærmiljø, frivillige og andre aktører, og samtidig innover på eget hus.
Du som søker har et stort hjerte for eldreomsorgen og ønsker å gjøre en positiv forskjell i andres liv. Du vil ha en nøkkelrolle i samarbeidet mellom ansatte og frivillige.
Arbeidsoppgaver:
- Ansvar for planlegging, ledelse og gjennomføring av aktiviteter og arrangement for Sentrumsykehjemmene
- Ansvar for å utvikle , kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter
- Knytte nærmiljø opp mot sykehjemmet, arrangere generasjonstreff og etablere et godt samarbeid med skoler og barnehager i området og andre aktører.
- Administrere og publisere på facebook-siden
- Rekruttere følge opp og beholde frivillige som vil være tilknyttet sykehjemmet
- Bidra med faglig autoritet og varme
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på høyskolenivå er ønskelig
- Videreutdanning innenfor frivillighetskoordinator i eldreomsorg er ønskelig.
- Kunnskap om frivillige organisasjoner og erfaring med arbeid med frivillighet
- Gode lederegenskaper
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode datakunnskaper
- Interesse og engasjement for mennesker
Personlige egenskaper:
- Du er engasjert og skaper entusiasme rundt deg
- Du er suveren på samspill med andre
- Du er inspirerende og evner å få folk med deg
- Du er selvstendig , initiativrik og fleksibel
- Du er relasjonsorientert og ydmyk i din væremåte
Vi tilbyr:
- Meningsfylte og varierte arbeidsdager
- Støttende og engasjert ledelse og gode kollegaer som gir det lille ekstra
- En spennende og utfordrende arbeidsplass i stadig utvikling
- Muligheter for eksterne og interne kurs
- God pensjonsordning
- Lønn etter tariff
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
23.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5010, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3992250Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 23.07.2021