Bedrift
Larvik kommuneSøknadsfrist
21.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3256, LARVIK
LARVIK
Antall stillinger
1karriere-kode
4233272Se her for andre jobber fra Larvik kommune
- Oppdatert 07.12.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Larvik kommune
Advokat
Offentlige tjenester og forvaltning
Kommuneadvokaten i Larvik kommune er organisert i fellesfunksjon under kommunedirektøren. Vi driver juridisk råd- og veiledning ut mot kommunens ulike virksomheter på områder som f. eks offentlig anskaffelser, plan- og byggesak, kontraktsrett, arbeidsrett, barnevern, helserett og generell forvaltningsrett. Vi prosederer saker for fylkesnemnd og domstol. Kommuneadvokaten har også ansvar for oppfølging av kommunens eierskap, er sekretariat for den kommunale klagenemnda, er varslingssekretariat for varslingsordningen etter arbeidsmiljøloven og deltar i kommunens team for offentlig anskaffelser.
Arbeidsoppgaver:
- Drive juridisk råd- og veiledning i organisasjonen, innenfor et bredt spekter av rettsområder
- Prosedere saker for domstolen, herunder barnevernssaker for fylkesnemnd og domstol
- Delta i kommunens anskaffelsesteam
- Utarbeide -og følge opp kontrakter
Kvalifikasjoner:
- Advokat med kompetanse og erfaring innenfor områder som kontraktsrett, anskaffelsesrett, erstatningsrett og personvern.
- Det kreves at du har god digital kompetanse.
- Det er ønskelig med erfaring fra- eller god kjennskap til offentlig forvaltning.
Personlige egenskaper:
- Du evner å jobbe selvstendig og effektivt under tidspress
- Du kommuniserer tydelig så vel skriftlig som muntlig
- Du er åpen og fleksibel med hensyn til oppgaver
- Du er engasjert i å tilegne deg ny kunnskap
- Du har gode samarbeidsevner
Vi tilbyr:
- Et trivelig og hektisk arbeidsmiljø med gode kollegaer og en utpreget delekultur
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsavtaler
- Velferdsordninger for ansatte
Annet
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjerte (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.
En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger av avtaler, reglementer og lover. Larvik kommune ser mangfold som en styrke, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Før du tiltrer må du fremvise politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Bedrift
Larvik kommuneSøknadsfrist
21.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3256, LARVIK
LARVIK
Antall stillinger
1karriere-kode
4233272Se her for andre jobber fra Larvik kommune
- Oppdatert 07.12.2021