Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Administrasjonskonsulent

Offentlig forvaltning

Vi søker en serviceinnstilt, proaktiv og fleksibel administrasjonskonsulent til en spennende stilling til Sykehusapotekene Oslo, lokasjon Rikshospitalet.

Som administrasjonskonsulent vil du ha mange varierte arbeidsoppgaver hvor det forventes at du kan jobbe selvstendig og prioritere oppgaver i hektiske perioder. Du vil kunne påvirke din egen arbeidsdag og vil bli godt kjent med menneskene som jobber her.  Stillingen inngår i sykehusapotekets administrasjon og rapporterer til administrasjonssjef. Avdelingen har 6 ansatte som jobber sammen på tvers av lokasjoner og er i tett samarbeid med driftsavdelingene, foretakets hovedkontor og sykehusets forvaltning.


Vi ønsker at du kan identifisere deg med våre verdigrunnlag: kunnskapsrik, raus og ansvarsbevisst.

Arbeidsoppgaver:

  • Bistå ledere i oppgaver med personal- og ressursforvaltning som rekruttering, ta imot nyansatte, registrering og oppdatering i personalsystemene.
  • Kommunikasjon med Nav i forbindelse med refusjon og sykefraværsoppfølging.
  • Økonomioppgaver som fakturabehandling, kontering, rapporteringer og leveranser i forbindelse med månedsoppgjør.
  • Ansvar for drift av fellesareal og møterom og administrere faste møter.
  • Ansvar for å administrere og gjennomføre felles sosiale aktiviteter i avdelingene.
  • Brukerstøtte for administrative digitale verktøy som for eks. P360 og MS Office m.m.
  • Innkjøp/bestillinger
  • Kontakt med leverandører og teknisk personale for drift- og vedlikehold av lokaler.
  • Bidra til god og effektiv drift av administrative støttefunksjoner.

Kvalifikasjoner:

  • Utdannelse på høyskole eller bachelornivå. Relevant erfaring kan veie opp for formell utdannelse.
  • Ønskelig med erfaring fra stillinger/oppgaver med krav til høy grad av serviceinnstilling.
  • God økonomiforståelse.
  • Erfaring med personaladministrative oppgaver innen HR-faget som for eks. dialog med bedriftshelsetjeneste, oppfølging i forbindelse med tilretteleggingstiltak og økonomisk støtte fra NAV.
  • Solid erfaring i å jobbe med digitale verktøy og god systemforståelse.
  • Fordel med kjennskap til ressursstyringsverktøy som for eksempel GAT.
  • God erfaring med og kjennskap til MS Office programmer.
  • Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Evne til å jobbe strukturert, selvstendig og nøyaktig.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og proaktiv
  • Utadvendt, imøtekommende og fleksibel.
  • Sosial og positivt innstilt.
  • Gode kommunikasjonsevner og samarbeidsevner.
  • Må kunne håndtere perioder med varierte oppgaver og arbeidsmengde

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø – varierte dager med gode kollegaer
  • Gode pensjons – og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale
  • HelsePluss – vi har fokus på ivaretagelse av våre ansattes helse