Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
16.03.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
3525349Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
- Oppdatert 26.02.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Innlandet fylkeskommune
Administrasjon, Økonomi og styring - Rådgiver
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Seksjon for økonomi og styring har ledig stilling som rådgiver innen økonomi – og virksomhetsstyring.
Om enheten
Seksjon for økonomi og styring inngår i administrasjonsavdelingen i sentraladministrasjonen i fylkeskommunen. Seksjonen er fylkeskommunens fagenhet for økonomistyring, budsjett, regnskap, virksomhetsstyring og systemforvaltning av ERP-systemet.
Vi søker deg som
- har utdanning og erfaring innen økonomistyring og budsjettarbeid
- har interesse av å arbeide med økonomistyring og virksomhetsstyring i fylkeskommunen
Vi tilbyr
- interessante og varierte arbeidsoppgaver i et godt faglig og utviklingsorientert arbeidsmiljø
- fleksibel arbeidsstidsordning
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- et svært godt arbeidsmiljø med et aktivt bedriftsidrettslag, kunstforening mv
Om stillingen
- 100 % fast stilling
- arbeidssted Hamar
Arbeidsoppgaver
- virksomhetsstyring og deltakelse i de interne styringsprosessene i fylkeskommunen
- rapportering og oppfølging av fylkeskommunens totaløkonomi
- mål – og resultatstyring
- budsjettarbeid
- utviklingsarbeid bla. digitalisering av styringsprosessene
- saksbehandling og utredninger
- prosjektdeltakelse
Medarbeiderne kan også få andre oppgaver i seksjonen, avhengig av interesse, behov og kvalifikasjoner.
Kvalifikasjoner
- ha utdanning innen økonomi på Master-nivå (siviløkonom e.l.)
- ha relevant erfaring innen arbeidsområdene økonomistyring, budsjettarbeid og/eller virksomhetsstyring
- ha erfaring fra kommunal sektor er en fordel
- like å jobbe med og håndtere store mengder data/tall, bruke digitale styringsverktøy
- inneha gode kunnskaper innen Excel
- beherske norsk skriftlig godt og kunne bidra til å skrive dokumenter og saksfremlegg.
Egenskaper
- har gode analytiske egenskaper
- er fleksibel
- har stor arbeidskapasitet
- er utviklingsorientert
- jobber godt selvstendig og kan ta ledelsen i faglig utviklingsarbeid
- har godt humør
Vi jobber mye i team og har utstrakt samarbeid med andre fagmiljøer. Det kreves svært gode samarbeidsegenskaper.
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder- for alle stillinger i tannhelsetjenesten og videregående skole.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
16.03.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
3525349Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
- Oppdatert 26.02.2021