Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

3 stk vikariater 100 % stilling Avdeling Aktivitetssenter

Offentlig forvaltning

Avdeling Aktivitetssenter består av 8 ulike enheter lokalisert i tilknytning til omsorgsboliger og sykehjem/bo- og behandlingssentre.   Aktivitetssentrene skal bidra til at hjemmeboende brukere får en meningsfylt hverdag lengst mulig i eget hjem. Aktivitetssentrene er en sosial møteplass hvor brukerne har tilbud om varierte og individuelt tilpassede aktiviteter. Aktivitetssentrene skal også være en arena for målrettet pårørendearbeid og være til avlastning for pårørende som står i krevende omsorgsoppgaver.   

På grunn av pandemien søker avdelingen nye medarbeidere for økt kapasitet i tjenesten tilpasset smittevernhensyn.  Det er ledig 3 stk 100 % vikariater i 6 måneder med mulighet for forlengelse.

Arbeidstid er satt til 37,5 t/uke.

Arbeidsoppgaver
  • Gjennom personsentrert omsorg legges det til rette for tilpassede aktiviteter til brukerne individuelt og i gruppe. 
  • Nødvendige praktiske oppgaver i daglig drift i forbindelse med matomsorg, underholdning, aktiviteter, hagearbeid og dyrehold. 
  • Transportoppdrag i forbindelse med kjøring av brukere til og fra aktivitetssenteret og når brukerne skal på tur.  
  • Inkludere og samhandle med pårørende.
  • Samarbeide med de andre aktivitetssentrene og med frivillige.  
  • Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets tverrfaglige samarbeid. 
  • Benytte eksisterende fag- og dokumentasjonssystemer og aktivt bidra til at arbeidsplassen digitaliseres. 
  • Aktivt bidra til godt arbeidsmiljø. 
  • Sikre kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger.  

Det vil være noe arbeid kveldstid.

Kvalifikasjoner
  • 3-årig høyskole/universitetsutdanning med videreutdanning innen eldre og aldring/demens 
  • Relevant erfaring fra hjemmebaserte tjenester og erfaring/interesse for arbeid med personer med demens 
  • Førerkort 
  • Gode IKT-kunnskaper  
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne  
  • Ved eventuell mangel på søknader fra høyskoleutdannet personell, vil helsefagarbeider med fagskoleutdanning og relevant arbeidserfaring kunne bli vurdert

    Gyldig politiattest ikke eldre enn 3 mnd. må levers ved ansettelse
 
Personlige egenskaper
  • Evner å bygge relasjoner i møte med og mellom mennesker  
  • Gode samarbeidsevner 
  • Positiv innstilling og godt humør 
  • Kreativ og løsningsorientert 
  • Har endringsvilje og er fleksibel 
  • Evner å ha «Tillit, nyskapning og inkludering» som grunnleggende verdier 
Vi tilbyr
  • Lønn etter hovedtariffavtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Bedriftshelsetjenester
  • Aktivt bedriftsidrettslag