Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

100 % fast stilling som sykehjemslege i Halden kommune eventuelt vikariat i påvente av fast tilsettelse

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Halden kommune arbeider målrettet med å levere kvalitetstjenester til alle tjenestemottakerne i kommunen i samsvar med endrede krav og sentrale føringer. Sykehjemslegetjenesten består av et legeteam på 5 årsverk - en sykehjemoverlege i 100 % fast stilling og 4 sykehjemsleger i 100 % faste stillinger.

Det er 3 sykehjem og 1 helsehus i Halden. Bergheim sykehjem har 80 pasienter (med plass til 96 pasienter), og er et nytt og moderne sykehjem som er tilrettelagt for personer med demens. Solheim senter for demens har 46 plasser, og er et sykehjem med mindre skjermede enheter. Iddebo sykehjem er et somatisk sykehjem med tilsammen 40 plasser fordelt på langtid, korttid/avlastning. Halden Helsehus har kommunale akutt døgnplasser (KAD/intermediær), korttidsplasser/USK, lindrende enhet, langtidsplasser og rehabiliteringsplasser med tilsammen 65 plasser.

Halden helsehus er i omstilling for å videreutvikle kommunens helsehus, og i 2020 starter en stor ombygging og rehabilitering av bygget. Ombyggingen starter sommeren 2020 og er planlagt ferdigstilt med innflytting i nytt helsehus i årsskiftet 2021/2022. Alle tjenestene på helsehuset flytter til et annet bygg i løpet av mars 2020.

En av våre sykehjemsleger slutter og vi har derfor en ledig 100% stilling som sykehjemslege. Tiltredelse etter nærmere avtale.

Sykehjemslegen som tilsettes vil inngå i et team bestående av sykehjemoverlegen og tre andre sykehjemsleger. Arbeidsfordelingen og primæransvarsområde avtales nærmere med leder og legene i teamet utfra den tilsatte legens kompetanse, interesseområder og behovet i organisasjonen.

Til stillingen ligger deltagelse i en telefonisk bakvaktsordning for KAD og korttidsplassene ved Halden Helsehus.

Vi søker etter en dyktig og interessert lege som vil være med å utvikle sykehjemstjenesten vår i en positiv retning, og som vil delta i kvalitetsutviklende arbeid. Stillingen ønskes besatt av en lege med kompetanse og erfaring fra sykehjemsmedisin, allmennmedisin og/eller indremedisin. Søkere med annen relevant bakgrunn vil også bli vurdert. Engasjement, fleksibilitet, gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt personlig egnethet vil bli vektlagt. Søkere må ha gjennomført norsk turnustjeneste, ha norsk autorisasjon og ha gode muntlige og skriftlige norsk kunnskaper.

Vi tilbyr

  • Engasjerte kollegaer som støtter, inspirerer og hjelper hverandre
  • En arbeidsplass med fokus på fag og kompetanse
  • Et godt, faglig kollegium
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale

 

Generelle betingelser

  • Det vil bli krevd politiattest av den som ansettes jfr. Helsepersonelloven.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til områdeleder Solfrid Ramdal på tlf. 902 13 596 eller sykehjemoverlege Iwona Vegstein på tlf. 404 11 874.

Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.